Gladior signs with Searchmetrics for deeper insight into online campaigns

Pressemeldung der Firma Searchmetrics GmbH

Leading online marketing agency Gladior has signed up as a Dutch agency partner for Searchmetrics‘ online search and social analytics software. Gladior is using Searchmetrics to boost campaign analysis, keyword research and reporting, integrating the Searchmetrics data with its own online marketing tools.

Searchmetrics provides Gladior with insights into organic and paid keywords, enabling comprehensive keyword research and analysis of competitor search strategies and performance. The agency is using the social data provided by Searchmetrics to enhance the services and advice it provides to clients in this fast expanding area.

Active since 2000, Gladior is an experienced and innovative online marketing agency, which is one of the pioneers of search engine marketing in the Netherlands. It has a wide range of experience across multiple industries, aiming to help companies create exposure and visibility in search engines to help generate increased online business. The agency has over 300 clients, including BVA-Auctions, Lifehammer, Tuinmeubelen.nl, RTV Oost, Profile Tyrecenter Heuver, LexisNexis and Vredestein.

Gladior’s success is built on the experience and skills of its staff and its innovative, advanced online marketing tools. Developed in-house specifically for the Dutch market, they provide insight and analysis that underpins all Gladior’s campaigns. To expand the data available through its own tools and strengthen campaign insight, Gladior carried out extensive research into potential search analytics partners. It selected Searchmetrics because it tracks millions of keywords and domains and it has an API, which supports easy integration.

„The Searchmetrics API makes it easy to enrich Gladior’s existing tools with large volumes of search analytics data, enabling more focused, in-depth analysis for our clients,“ said Bart Ensink, Senior Business Consultant at Gladior.

„We were one of the first search engine marketing agencies in the Netherlands and it is very important for us to continue innovating to help our clients succeed online. Searchmetrics adds to our capabilities, deepening the insight we can provide through its comprehensive data. And working with Searchmetrics as its first official partner in the Netherlands is an important part of our future growth plans.“

Designed for both agencies and enterprise customers and built on an extensive knowledge of Search Engine Optimization (SEO), the Searchmetrics Suite(TM) is comprehensive search analytics software that automates many aspects of SEO analysis, monitoring and reporting for agencies and in-house search marketers. It provides search performance data and analysis relating to multiple domains to support campaign measurement and planning.



Firmenkontakt und Herausgeber der Meldung:
Searchmetrics GmbH
Greifswalder Str. 212
10405 Berlin
Telefon: +49 (30) 3229535-18
Telefax: +49 (30) 3229535-99
http://www.searchmetrics.com

Ansprechpartner:
Nadja
+49 (30) 3229535-52



Dateianlagen:
    • Thilo Heller, VP Sales at Searchmetrics
Die Searchmetrics GmbH ist der Pionier und international führende Anbieter von Search- und Social-Analyse-Software für Unternehmen und Online-Agenturen. Searchmetrics verfügt über eine einzigartige Serverinfrastruktur und Softwarelösung – die Searchmetrics Suite – mit der für Searchmetrics-Kunden und Partner ständig sehr große Datenmengen über das Ranking von Websites, Such-Stichworten und der jeweils relevanten Wettbewerbergruppen aggregiert und auswertbar gemacht werden. Die Searchmetrics Suite ermöglicht einen einmaligen Einblick in die Sichtbarkeit von Webseiten bei Suchmaschinen in 124 Ländern sowie bei den größten Social Media Portalen. Dies spielt gerade im Inbound-Marketing eine entscheidende Rolle, wo für Unternehmen die herausragende Sichtbarkeit in Suchmaschinen unverzichtbar ist, um mit ihren Inhalten von potentiellen Kunden im Internet wahrgenommen zu werden. Neben der Suite bietet Searchmetrics mit den Essentials ein Toolset für den schnellen Einstieg in die Suchmaschinen- und Social-Network-Optimierung und Real-Time-Analysen, und in Deutschland, Österreich und der Schweiz auch High-End SEO Consulting Dienstleistungen. Das Unternehmen hat Niederlassungen in Berlin, London, Paris und New York und vertreibt seine SaaS-Lösung über ein Netzwerk von Partnern und seinen Online-Shop. Das schnell wachsende Berliner Unternehmen, an dem die Verlagsgruppe Holtzbrinck und die renommierten Risikokapitalgesellschaften Neuhaus Partners und Iris Capital beteiligt sind, beschäftigt heute über 100 Mitarbeiter­, und viele namhafte Kunden wie T-Online, eBay, Siemens, TUI, GM und Kaspersky setzen bereits auf Searchmetrics, um hervorragende Suchmaschinenrankings zu erzielen.


Weiterführende Links

Für die oben stehende Pressemitteilung ist allein der jeweils angegebene Herausgeber (siehe Firmenkontakt oben) verantwortlich. Dieser ist in der Regel auch Urheber des Pressetextes, sowie der angehängten Bild-, Ton-, Video-, Medien- und Informationsmaterialien. Die Huber Verlag für Neue Medien GmbH übernimmt keine Haftung für die Korrektheit oder Vollständigkeit der dargestellten Meldung. Auch bei Übertragungsfehlern oder anderen Störungen haftet sie nur im Fall von Vorsatz oder grober Fahrlässigkeit. Die Nutzung von hier archivierten Informationen zur Eigeninformation und redaktionellen Weiterverarbeitung ist in der Regel kostenfrei. Bitte klären Sie vor einer Weiterverwendung urheberrechtliche Fragen mit dem angegebenen Herausgeber. Eine systematische Speicherung dieser Daten sowie die Verwendung auch von Teilen dieses Datenbankwerks sind nur mit schriftlicher Genehmigung durch die Huber Verlag für Neue Medien GmbH gestattet.