Adobe Positioned as a Leader in Gartner Magic Quadrant for Multichannel Campaign Management

Pressemeldung der Firma Adobe Systems GmbH

Adobe (Nasdaq:ADBE) today announced it has been positioned by Gartner, Inc. as a Leader in the 2015 „Magic Quadrant for Multichannel Campaign Management“ research report. For the second consecutive year, Adobe was positioned furthest in the leader quadrant for completeness of vision and improved greatly in the leader quadrant for ability to execute.

„Customers engage with brands across many online and offline channels today making it challenging for marketers to get a complete picture of the customer journey,“ said Stephan Dietrich, vice president of Adobe Campaign. „Adobe Campaign, the cross-channel campaign management platform in Adobe Marketing Cloud, helps brands streamline and unify campaigns across all channels and engage customers with highly personalized content at every digital touch point.“

Adobe Campaign enables marketers to orchestrate personalized experiences with leading campaign, offer, personalization and data-management capabilities. More than 98 percent of Adobe’s global customers power their email with Adobe Campaign including Time-Warner Cable, Sephora, The Cosmopolitan of Las Vegas, Renault, Mohegan Sun and others. Last year alone, Adobe Campaign supported more than 60 billion emails – the workhorse of cross-channel campaigns – shown to return on average $39 for every $1 invested [1].

Gartner states, „Visionaries provide a strong vision for the multichannel campaign management market, or excel in advanced or emerging areas, such as multidimensional segmentation, inbound marketing, mobile marketing, loyalty marketing e-commerce and social marketing.“

The evaluation criteria for completeness of vision includes market understanding and strategy, sales strategy, offering (product) strategy, business model, vertical, industry and geographic strategy. Criteria for a vendor’s ability to execute includes evaluating the product/service, overall viability, sales execution and pricing, market responsiveness and track record, marketing execution, customer experience and operations.

Gartner further states, „Leaders consistently do considerably better in overall campaign management performance for basic and advanced campaigns, and for integration with digital marketing. They have high market visibility, high market penetration, strong market momentum and a strategic vision for growing the campaign management business.“

Gartner subscribers can access the 2015 „Magic Quadrant for Multichannel Campaign Management“ research report on gartner.com.

About Adobe Marketing Cloud

Adobe Marketing Cloud empowers companies to use big data to effectively reach and engage customers and prospects with highly personalized marketing content across devices and digital touch points. Eight tightly integrated solutions offer marketers a complete set of marketing technologies that focus on analytics, Web and app experience management, testing and targeting, advertising, video, audience management, social engagement and campaign orchestration. The tie-in with Adobe Creative Cloud makes it easy to quickly activate creative assets across all marketing channels. Thousands of brands worldwide including two thirds of Fortune 50 companies rely on Adobe Marketing Cloud with over 30.4 trillion transactions a year.

[1] Digital Marketing Association, 2014



Firmenkontakt und Herausgeber der Meldung:
Adobe Systems GmbH
Georg-Brauchle-Ring 58
80992 München
Telefon: +49 (89) 31705-0
Telefax: +49 (89) 31705-705
http://www.adobe.com

Ansprechpartner:
Carmelina Gregorio
+49 (89) 31705-0

Norbert Brändle
+49 (89) 31705-0

Richard Waldner
+49 8931705295



Dateianlagen:
Adobe Systems ist der führende Hersteller von Programmen für die Gestaltung, Produktion und Verteilung gedruckter und digitaler Kommunikationsmittel. Schlüsselworte sind Desktop- und Web-Publishing, Corporate Publishing, Destop Video und Multimedia. Das Unternehmen bietet Programme für den Apple Macintosh und, bereits seit 1987, für Microsoft Windows an, alle Schlüsselprodukte sind für beide Plattformen verfügbar. Seit mehr als zwei Jahrzehnten prägt Adobe mit preisgekrönten Technologien und Produkten die Kommunikation auf privater und geschäftlicher Ebene. Das Unternehmen setzt neue Maßstäbe für die Produktion und Bereitstellung von Inhalten, die Menschen überall und zu jeder Zeit ansprechen. Von hochwertigen Bildern in Print, Video und Film bis zu dynamischen digitalen Inhalten für verschiedene Medien sind Adobes Lösungen überall dort präsent, wo Informationen erstellt, aufgenommen und zur Interaktion genutzt werden. Mit der Verschmelzung von Adobe und Macromedia ist das Unternehmen noch besser positioniert, die Möglichkeiten der Kommunikation kontinuierlich zu erweitern. Unter der Führung von CEO Bruce Chizen werden hochmoderne, leistungsfähige Software-Lösungen entwickelt, die allen Anforderungen aus den Bereichen Design, Film, Wirtschaft, öffentliche Verwaltung, Software-Entwicklung und private Nutzung gerecht werden. Zu den populärsten Produkten gehören die Layoutprogramme PageMaker sowie GoLive für das Web-Design und -Publishing. Die Bildbearbeitungssoftware Photoshop bildet den Mittelpunkt der Digital Imaging-Produktfamilie. Dazu kommen die Schriftenbibliothek Adobe Type Library, das Zeichenprogramm Illustrator und die Programme für digitales Video, Premiere und AfterEffects. Mit InDesign hat Adobe das erste Produkt einer neuen Publishing-Generation angekündigt.Adobe Systems kontrolliert eine Reihe marktbestimmender Standards wie die Seitenbeschreibungssprache PostScript und das Portable Document Format (PDF), die Basis des Adobe Acrobat-Systems für den programm- und plattformunabhängigen Austausch digitaler Dokumente.


Weiterführende Links

Für die oben stehende Pressemitteilung ist allein der jeweils angegebene Herausgeber (siehe Firmenkontakt oben) verantwortlich. Dieser ist in der Regel auch Urheber des Pressetextes, sowie der angehängten Bild-, Ton-, Video-, Medien- und Informationsmaterialien. Die Huber Verlag für Neue Medien GmbH übernimmt keine Haftung für die Korrektheit oder Vollständigkeit der dargestellten Meldung. Auch bei Übertragungsfehlern oder anderen Störungen haftet sie nur im Fall von Vorsatz oder grober Fahrlässigkeit. Die Nutzung von hier archivierten Informationen zur Eigeninformation und redaktionellen Weiterverarbeitung ist in der Regel kostenfrei. Bitte klären Sie vor einer Weiterverwendung urheberrechtliche Fragen mit dem angegebenen Herausgeber. Eine systematische Speicherung dieser Daten sowie die Verwendung auch von Teilen dieses Datenbankwerks sind nur mit schriftlicher Genehmigung durch die Huber Verlag für Neue Medien GmbH gestattet.